Dersin Adı | Giysi Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 205 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kostümün tarih öncesi çağlardan 20. yüzyıla kadar olan gelişimine sosyolojik, ekonomik ve kültürel hareketler bağlamında genel bir bakış sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, tarihsel araştırmaların tasarım pratiğindeki önemi ve kullanımı göz önünde bulundurularak, 20. yüzyıla kadar olan kostümlerin temel terminolojisi ve formları anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | WK 01 | 04.10. | DERSE GİRİŞ | InDesign Tutorial |
2 | WK 02 | 11.10. | ANTİK | Mezopotamya, Mısır, Yunanistan, Roma | Chapter 1/2, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp. 07-30 |
3 | WK 03 | 18.10. | ORTA ÇAĞ | Bizans | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
4 | WK 04 | 25.10. | ORTA ÇAĞ | 10.-14. Yüzyıl | Roman ve Gotik | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
5 | WK 05 | 01.11. | ERKEN RÖNESANS | 15. Yüzyıl | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
6 | WK 06 | 08.11. | GEÇ RÖNESANS 2 | 16./ 17. Yüzyıl | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
7 | WK 07 | 15.11. | BAROK | 18. Yüzyıl | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
8 | WK 08 | 22.11. | ROKOKO | 1750-1789 | Chapter 4, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.40-52 |
9 | WK 09 | 29.11. | DİREKTUAR | İMPARATORLUK | HÜKÜMDARLIK | 1790-1820 | Chapter 5-6, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.53-64 |
10 | WK 10 | 06.12. | WORKSHOP + TELAFİ DERSİ Cmrt., | Chapter 5-6, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.53-64 |
11 | WK 11 | 13.12. | WORKSHOP | Chapter 5-6, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.53-64 |
12 | WK 12 | 20.12. | ROMANTIZM | ERKEN VİKTORYEN DÖNEM | 1820-1869 | Daniel James Cole, Nancy Deihl - The History of Modern Fashion pp. 13-24 |
13 | WK 13 | 27.12. | VİKTORYEN DÖNEM | EDWARD DÖNEMİ | 1870-1919 | Daniel James Cole, Nancy Deihl - The History of Modern Fashion pp. 13-24 |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Polan, B. and Tredre, R., The great fashion designers, Berg, ISBN 978 1 84788 228 8
Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, ISBN:0-500-20348-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Daniel James Cole, Nancy Deihl - The History of Modern Fashion, Laurence King Pub. Ltd, ISBN 978 1 78067 603 6 Boucher, François, A History of Costume in the West, Thames and Hudson,1996, ISBN:0-500-20348-2 Cosgrave, Bronwyn, The Complete History of Costume and Fashion: From Ancient Egypt to the Present Day,Checkmark Books, 2000, ISBN: 978-0816045747 Breward, Christopher, The Culture of Fashion, Manchester University Press, 1995, ISBN: 978-0-7190-4125-9 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 9 | 90 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 9 | 4 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | |||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | |||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest